maanantai 1. heinäkuuta 2013

Step one

Poistin kaikki edelliset postaukset jotka oli ainakin vuosi tai puolitoista vanhoja ja alotan nyt ihan tyhjältä pöydältä! Tää ei oo mikään ns. "päiväkirjablogi" vaan ite oon aina tykännyt kun vaihtarit kirjottaa vaihto-vuodestaan, ja aattelin itekkin alkaa kirjottaan, vaikka mulla lähtö on vasta vähän yli vuoden päästä.
Vaihto-oppilaaks lähtö haaveet alko kun löysin Emmin blogin, "Ahoy America" siitä se sitten lähti ja oon siitä asti ajatellut että kyllä mä sinne lähden parin vuoden päästä. No ne pari vuotta meni ja nyt oli aika sitten sitä ihan kunnolla alkaa miettiä, meille kouluun tuli Up Educationilta pari tyyppiä puhumaan vaihtari vuodesta, ne laitto mulle sitten sähköpostia ja pyysi haastatteluun. mutta mä olin jo ehtinyt hakea Exploriuksen kautta, koska mun siskon hyväkaveri oli sen kautta ja se vielä haastatteli mua. 

Haastattelu meni hyvin ja n. viikko sen jälkeen mulle tuli sähköpostia että mut oli hyväksytty sinne, se oli vaan ehdollinen koska mulla on huono koulumenestys. Mä onneks pääsin sinne kouluun minne toivoinkin ja voin nostaa numeroita ennenkun lähen sitte jenkkeihin! 

Perheestä tai sijainnista mulla ei ole vielä mitään tietoa, mutta tietysti Californiaan haluaisin.


Myös haluaisin sitten Floridaan, mutta en ehkä niinkään minnekkään tosi kuivaan ja lämpimään niinkuin esim Arizona, vaikka olisihan kokemus sekin, joten en ajattele sitä sen enempää ettei joudu pettyyn.

Exploriuksen kautta menin sen takia koska mun tuttuja on sieltä mennyt ja se vaikuttaa kaikista ns "turvallisimmalta" Siellä on myös tosi kiva "Soft Lanfing Camp" eli se on New Yorkissa, kestää kolmepäivää ennenkuin sun vaihtari-vuosi alkaa. Pääsee shoppailemaan, kiertelemään ja näkemään nähtävyyksiä. Vaikka oon jo kaks kertaa Nykissä käyny, ei siitä ikinä saa tarpeekseen.
Sitten vaihtarivuoden lopussa on Year Ending Camp, kolmepäivää joko Chicagossa, Washington D.C:ssä, tai New Yorkissa riippuen missä päin USA:a asut.

Ei mulla sitten muuta, palaillaan sitten ku oon saanut tiedot mun perheestä ja sijainnista:)

Ei kommentteja: